Publicerad av Gun Klevås
RFE-ombud i klubbarna

RFE är utbyte mellan Rotarydistrikt över hela världen. Detta är av Rotary International ett prioriterat program. Att få förmånen att delta i ett utbyte ger oss nya vänner och förståelse för andra ländrs kulturer.
Vi får delta i rotarianernas vardag och familjeliv, samt ta del av klubbprojekt och göra företagsbesök. För att kunna nå samtliga medlemmar, när vi har ett nytt utbyte på gång, så är det viktigt att kunna skicka informationen till ett ombud i varje klubb.
Som ombud får/ombeds du:
  1. Inbjudan till nya utbyten, som du förväntas förmedla i klubben.
  2. Vi skickar till dig kontinuerligt vad som är på gång
  3. Hjälpa till om möjligt att i samarbete med en medlem i RFE-kommittén ombesörja värdfamiljer, när vi har inresande till din ort
  4.  Kom gärna med förslag på utbyten. Besök gärna https://rotary.org/en/our-programs/friendship-exchange. På kartan kan du se vilka distrikt, som är intresserade av utbyten.
Varmt välkommen att hjälpa oss marknadsföra RFE i vårt distrikt.
RFE-kommittén i Distrikt 2400