Publicerad av Birgitta Rydztröm den 17 Feb 2022
Rotary Youth Leadership Awards, RYLA, är en intensiv ledarskapsupplevelse som organiseras av rotaryklubbar och distrikt.
Programmet lämpar sig bäst för ungdomar mellan 18 och 30 år. Under en eller flera dagar utvecklar man sina färdigheter som ledare. Allt från problemlösning till affärsmodeller. Det är den lokala rotaryklubben som nominerar kandidater och är du i den åldern och läser det här så ta kontakt med en klubb nära dig.

19-20 mars blir det RYLA-seminarium i Ljungby.

RYLA bjuder på workshops i många intressanta ämnen, utbyten och aktiviteter. Och ibland är det även läger under flera dagar.
Man har helt enkelt roligt och får vänner för livet samtidigt som man utvecklas som person och ledare inför framtiden. Det här är en fantastisk möjlighet som Rotary ger ungdomar.