Publicerad av Annica Hansson Borg den 01 Sep 2022
Under september uppmanar vi alla Rotarianer i Sverige att swisha kostnaden för en Rotarylunch/frukost/middag till 900 47 22! Skriv ”Extra mat”.

Nu visar många barn tecken på undernäring i North Pokot, Kenya, där Rotary Doctors Sweden är verksamt.
I många områden har torkan slagit till, majsen har inte växt, boskap har dött, familjer har för lite mat för sina barn.
Även i andra delar av Kenya är skörden mycket mindre än vanligt och import dyrt på grund av kriget i Ukraina.

Du och din klubb kan stödja Rotary Doctors att gör extra insatser:
Under hösten kommer Rotary Doctors att göra extra satsningar för att dessa barn ska få mat. I speciellt utsatta byar kommer undernärda barn och familjer att få stöd med mat, extra mineraler och avmaskningsmedicin.
Dessutom kommer redan fler undernärda barn till Rotary Doctors mobila barn- och mödravårdsklinikerna i området. De får också extra mat, samtidigt som de vaccineras mot barnsjukdomar och mammor får preventivmedel och mödravård. Näringsrik gröt och extra mineraler till ett gravt undernärt barn i en månad kostar ca. 120 kr.
Stöd denna livsviktiga verksamheten, ge en gåva från klubben, eller be Rotarymedlemmar swisha kostnaden för motsvarande en Rotarylunch/frukost/middag: SWISH 900 4722 Bankgiro 900-4722 Skriv ”Extra mat” på inbetalningen.