Publicerad av Agneta Råberg den 05 Feb 2021
Bästa Rotary vänner!
Jag vill förmedla bifogade mejl från RIs Generalsekreterare John Hewko, där han skriver att Rotary International har ställt in alla fysiska möten och där man också uppmanar alla distrikt och klubbar att inte ha några fysiska möten, såsom klubbmöten, styrelsemöten, utbildningar eller andra sammankomster under resterande del av verksamhetsåret.

I vårt distrikt tror jag inte det är några klubbar som har fysiska möten i skrivande stund, men och jag ber er alla att följa Rotary Internationals uppmaning fram till verksamhetsårets slut eller om det kommer ny direktiv från Rotary International.
Förhoppningsvis får vi vackert väder och värme framöver och då kan man säkert ses fysiskt utomhus om inte FHM har något att invända och man håller ordentligt avstånd.
Vi är rotarianer och medlemmar i en organisation som arbetat med att utrota Polio i världen och även hjälpt till med att bromsa andra sjukdomar, då ska vi tillsammans också göra allt för att förhindra smitta av Covid-19.
Var rädda om er och om varandra och ha fin helg!

Agneta