Veckorna tickar på, kvicksilvret faller och dagarna blir kortare men intensiteten i klubbesöken består.

I skrivande stund är jag inne på sluttampen vad gäller klubbesök och har nu enbart en handfull besök kvar.

November månad har bjudit på många trevliga klubbesök med givande samtal kring hur vi kan attrahera nya medlemmar till Rotary. Ett par tankar som vi ofta diskuterar är möjligheterna kring företagsmedlemskap och att hitta ”rätt” målgrupp för vår rekrytering. Det gäller att de vi rekryterar får den upplevelse som vi säljer in till dem innan de blir medlemmar så att de inte lämnar oss redan efter ett år och då med en negativ bild av Rotary.

Under november har jag utöver de trevliga klubbesöken även haft äran att representera distriktet vid Karlshamn-Mörrums storartade 50års firande med god mat och trevliga samtal med alla glada Rotarianer, mycket trevligt och uppskattat.

Vi går nu in i årets slutskede som kantas av trevligheter som julbord, luciafiranden och pepparkaksbak men även för många en högst påtaglig julklappshysteri och lätt kramp i magen inför att allt skall bli just precis sådär perfekt som alla förväntar sig att det skall vara.

Men mitt i alla dessa ”måsten” kanske vi kan hitta några minuter att sakta in och skänka Rotarys månadstema ”Disease Prevention and Treatment Month” en tanke och varför inte anmäla dig till Polio Plus Society och därmed ge en gåva till alla de barn som kommer att slippa polio som ett resultat av Rotarys idoga arbete med vaccinationer mot polio.

Önskar er alla en varm och rofylld första advent