Publicerad av Birgitta Rydztröm den 22 Oct 2023
Helgens distriktskonferens i Halmstad gav många bevis för att Rotarys insatser gör skillnad och behövs mer än någonsin. Vi har ett mycket gott rykte och något som också Jan Larsson, ordförande för ShelterBox Sverige gav uttryck för. I grunden för samarbetet finns ett internationellt avtal mellan våra organisationer. – Vi välkomnas på regeringsnivå i många länder.
Helgen besöktes också av Mr John Smarge, Past RI Director, som pratade om vikten av att ta hand om sina nya medlemmar. Hans egna erfarenheter talade för sig självt.

Mr John Smarge, Past RI Director från The Rotary Club of Naples i Florida.

Klubbinsatser som belönades
Under helgen prisades många klubbar för sina insatser och ekonomiska bidrag till Rotary Doctors och The Rotary Foundation.

Klubbar i topp! Rotary Doctors med Annica Hansson-Borg, distriktsansvarig (utan diplom) till höger om guvernör Magnus Uvenfeldt.

Topptrion när det gäller insamlingar till Rotary Foundation under 2022-2023.

Utmärkelser och certifikat för sina insatser för att utrota polion.

Det här blev också Konferens Grand Finale för vårt midnattsdistrikt. Nästa år är vi ett nytt distrikt med vännerna i söder.
Mer från distriktskonferensen kommer.