Publicerad den 08 Oct 2020
Kära Rotaryvänner!

Nu har hösten anlänt och jag njuter av alla vackra färger i naturen när jag är på väg till olika klubbesök.
Jag har haft förmånen att besöka drygt 30 klubbar så här långt och jag är så imponerad av alla spännande projekt som är på gång i vårt distrikt. Det är också så roligt att se att de klubbar jag hunnit besöka är igång med fysiska möten och att en del klubbar samtidigt erbjuder medlemmar att även delta digitalt.
För att kunna öka vårt medlemsantal i distriktet är det också viktigt att klubbarna är igång så vi kan bjuda in gäster som så småningom kan bli rotarianer!

Distriktskonferensen
Vår Distriktskonferens närmar sig och drygt 100 personer är anmälda! Detta medför att vi måste byta lokal. Lördagens konferens och lunch kommer att äga rum på Växjö Konserthus för att klara en coronasäker sittning!
OBS! Glöm inte att ta med era namnbrickor!

Eftersom vår distriktskonferens sammanfaller med Världspoliodagen hoppas jag att ni tar med er en extra peng, som ni kan swisha till vår insamling denna dag. Även ni som deltar digitalt är välkomna att swisha en slant!
Swishnummer 123 09 962 64.

Ni som tänkt delta digitalt under lördagen behöver också anmäla er för att få en länk för inloggning. Ni klubbar som inte har någon deltagare på söndagens årsmöte, glöm inte att skicka en fullmakt till distriktsguvernören för godkännande så att någon kan företräda er klubb på årsmötet.

Rotary Foundation
November är som du kanske vet Rotary Foundations månad. Vill du lära dig mer om stiftelsen gå in på rotary.org Rotary Foundation Basics Online Course! Rotary Foundation Basics Online Course

U-fonden
Snart är det dags att beställa julkort, korrespondenskort, anteckningsblock och den nya produkten julklappsadresser. U-fonden har de senaste åren fått många förfrågningar om digitala kort, men tyvärr har de inte hittat någon genomförbar lösning.
Förra året bidrog U-fonden med 418 000,- till 26 olika projekt i klubbar från Uppsala i norr till Hammenhög i söder!
Hjälp U-fonden genom att köpa deras produkter, så de kan fortsätta att hjälpa!

Lagrådet
Vår Lagrådsrepresentant, PDG Elisabeth Hamilton har bett mig informera om följande:

Det finns just nu bara ett enactment som kräver distriktsårsmötets godkännande och den är upptagen på årsmötets dagordning.
Samtliga resolutioner för i år kan hittas via denna länk: klicka här och kan också hittas på rotary.org. Här ges alla klubbar möjlighet att komma med förslag till förbättringar och så hjälper Elisabeth Hamilton till med att formulera dem till resolutioner.
Synpunkter kan skickas till Elisabeth Hamilton elisabeth.hamilton@telia.com före den 31 oktober då omröstning sker. Det är Elisabeth Hamilton i egenskap av Lagrådsrepresentant som sköter röstningen för vårt distrikt.

RFE NYTT