Program

Årets tema "Ett säkert och hållbart samhälle" blev extra aktuellt i våras när hela världen på några dygn hamnade i krisläge.
Men ur en kris går man stark heter det ju.

Distriktet med distriktsguvernören i spetsen vill hälsa dig välkommen till den här konferensen, som i år också kommer att sändas via webben.
Men helst hoppas vi att få se dig i Växjö!

Vänta inte med att boka logi och deltagande. Gästhotell är anrika Elit Stadshotellet mitt i Växjö. Här bor du vackert och har nära
till konferensen som äger rum på samma hotell.

Programtider att notera
  • Fredag 23 oktober från kl 18 (Mat & mingel. 19.30 Bertil Vallien)
  • Lördag 24 oktober från kl 9.30 (Konferens samt Världspoliodagen)
  • Söndag 25 oktober från kl 9.15 (Parentation och årsmöte)

PROGRAM

Fredagskvällen startar med en riktig höjdpunkt då Smålands världsberömde glaskonstnär Bertil Vallien samtalar med före detta domkyrkokaplanen i Växjö stift Leif Adolfsson om skapande av det unika altarskåpet i glas som samtidigt är ett mästerligt konstverk.
Plats: Preliminärt Domkyrkan. Beslut meddelas efter Folkhälsomyndighetens besked 15/9.
Tid: 18.00 och 19.30
(Kl 18 tar vi en bit mat tillsammans på Elite Stadshotellet, 19.30 startar samtalet)
Pris: 375 kronor

Lördagen är den stora konferensdagen med efterföljande bankett

Plats: Elite Stadshotellet, Kungsvägen, Växjö
Tid: Registrering med kaffe/the och fralla från kl 8.45
Konferensen startar 9.30 med bland annat RI-presidenten Holger Knaack via länk, Kommunstyrelsens ordförande i Växjö Anna Tenje, Biskop Fredrik Modeus om existensiell hållbarhet, Elisabeth Bava om polio och själv drabbad. Läkarbanken samt Harald Säll från Linnéuniversitetet om hur viktig skogen och insekterna är för ett hållbart liv.
Dagens avslutas med ett, kan vi lova, spännande samtal med deltagare från Uppsala universitetPolismyndighetenFörsvarsmakten m fl om ett säkert samhälle. Konferensen beräknas avslutas cirka 16.30.

Lunch: Serveras mellan kl 12 och 13 på hotellet.
Fikapauser under både förmiddag och eftermiddag.

Bankett med underhållning kl 19
I priset ingår drink  före maten, en 3-rätters meny inklusive vinpaket med 2 glas vin samt 1 glas dessertvin
Pris: 825 kronor.
Exklusive vinpaket: 630 kronor.
Det går självklart bra att köpa vin eller öl/dryck per glas.

Söndag parentation kl 9.15 och därefter förmiddagskaffe följt av årsmöte. Handlingar skickas i god tid och kommer att finnas tillgängliga på distriktets webbplats.

Boende, priser och bokning
Enkelrum: 750 kronor
Dubbelrum: 1234 kronor
Observera att vi behöver din rumsbokning senast 21/9.
All bokning (rum, konferens etc) gör du på en separat anmälningstalong, tryck på den blå länkknappen nedan så kommer du direkt till talongen.
Fakturan på hotellkostnaden skickas från Elite Stadshotellet till den adress du uppgivit i bokningen.

Konferenspris
Varje klubb har kostnadsfritt två platser reserverade till ett värde av 1700 kronor.
Vi hoppas så klart att fler än två personer väljer att delta.
Pris/medlem utöver de kostnadsfria två platserna:
Fysiskt i Växjö: 400 kronor
Via webben/webbinar: 150 kronor