Publicerad av Magnus Jönsson den 19 Dec 2022
Halvårsskifte närmar sig (igen!)

Utskick till Rotaryklubbar
  • President
  • Sekreterare
  • IT-samordnare
För kännedom till distriktsteamet

Bästa ClubRunner-klubb!
Bra verksamhet i klubben behöver lyftas fram, både bland medlemmarna och externt.
Ökad synlighet höjer medlemmarnas aktivitetsnivå och ger bättre grund för nyrekrytering!
ClubRunner är klubbens verktygslåda för att kommunicera bättre! Ju fler funktionärer som bidrar till ett innehållsflöde i klubbens kanaler, desto bättre syns klubbens verksamhet.

Som vanligt inför halvårsskiftet behövs registervård i medlemsregistret men också i funktionärsregistret.

Kontrollera Medlemsregistret
Årsskiftet närmar sig och strax därefter RI-fakturan, som strikt utgår efter det antal medlemmar som din klubb har i MyRotary den 1 januari.

Kontrollera därför att CR- och RI-registren inte har några skillnader, särskilt att avslutade medlemmar inte ligger kvar som aktiva i MyRotary.
Annars riskerar din klubb att betala RI-avgift i onödan.

image
Gör så här:
  1. På startsidans block RI-integration, tryck på genvägen Jämför och synka.
  2. Om allt är iordning ser du bara medlemslistan, utan extra rubriker för avvikelser.
  3. Om du ser avsnittet Medlemstyper stämmer inte överens finns där avslutade medlemmar (i CR) som är aktiva i MyRotary.
    Logga in i MyRotary och avsluta!

Registrera nästa års funktionärer
Glöm inte att lägga in nästa års funktionärer i ClubRunner.

image
Särskilt President, sekreterare, skattmästare och IT-samordnare är viktiga att registrera i nästa års funktionärslista (2023-24)!

Kontrollera även att inkommande president är registrerad i årets funktionärslista (2022-23)
De behöver finnas för att distriktet ska kunna kalla och informera om aktiviteter inför nästa rotaryår, bl a PETS.