Trevlig måndag allihop!

Imorgon mellan kl.12.00-13.00 har vi ett extra ordinärt möte i vår e-klubb och jag hoppas att ni vill hänga på. Då får vi nämligen besök av Laurie McCarthy som jobbar på Rotary Internationals huvudkontor i Evanston.

Laurie leder service och support till rotaryledare, medlemmar, donatorer och besökare på Evanstons kontor.  Sedan hon började på Rotary 1988 har Laurie arbetat med PR, lärande och utveckling, möten och evenemang samt klubb- och distriktsstöd.  För närvarande stöttar hon följande rotarykommittéer: Distrikts- och distriktsdistrikt, formning av Rotarys framtid, unga PDG och zongranskningskommittén.  Hon är också kontaktperson för pilotdistriktet i Ryssland.

Hon kommer berätta allmänt om arbetet i Evanston och vi ger utrymmer för många frågor rörande den svenska distriktsindelningen och förhoppningsvis hur Rotary påverkar och påverkas av kriget i Ukraina.

Koppla gärna upp dig 5 i tolv så vi får så mycket tid som möjligt med Laurie.

Mötet är tisdag den 8 mars klockan 12.00

Här är länk till mötet: