Vi är mycket glada i kommittén över det stora intresse vi har erhållit från medlemmarna i vårt distrikt. Till en del av utbytena skulle vi ha kunnat skicka mer än ett team men max antalet är satt till 12 deltagare. Dock finns det fortfarande plats klar att ta del i utbytet till Australien, som nu har senarelagt till oktober. En nedanstående inbjudan har skickats ut till samtliga rotarianer i distriktet.

Ett trevligt sätt att vidga sitt nätverk och samtidigt samla poäng är att ställa upp som värd. Gästerna,  normalt 2 personer, stannar hos varje värd normalt max 2- 3 nätter på varje ställe. Är du intresserad så hör av dig till någon av oss i RFE-kommittén eller till utnämnda team leader

• Australien - Erling Emsfors, Kristianstad RK
  • Belgien - Boel Isacchi, Kristianstad-Nova RK
  • Sydafrika - Ola Sällström, Olofströms RK
  • Kanada - Kenneth Vogelius, Ronneby RK
  • Long Island - Eskil Svensson, Ljungby RK

BYT HÖSTEN I SVERIGE MOT VÅREN I AUSTRALIEN
ÄR DU INTRESSERAD SÅ PASSA PÅ

Utbytet med D 9790 Australien är framflyttad
med utresa den 2 – 13 oktober 2023
Notera att utresan startar på plats den 2 oktober samt avslutas likaså på plats den 13 oktober

Utbytet med D 9790 var ursprungligen tänkt att kunna kombineras med årets Convention i Melbourne men ingen av de sökande till teamet hade som plan att utnyttja detta. Vi har därför flyttat fram resan och har möjlighet att erbjuda fler deltagare att deltaga i teamet.

Deltagare.

Är du intresserad av att delta i detta utbyte, ska du anmäla ditt intresse snarast genom att skicka in en ansökan om deltagande. Använd då bifogad blankett. Skicka din ansökan till den poängansvarige i kommittén, Bruno Steiner, bruno.steiner@telia.com . Antalet deltagare är maximerat till 12 personer och utöver det ursprungliga teamet finns det plats för ytterligare ett par eller en singel. Denna gång är det endast klockslaget, när anmälan kommer in till Bruno, som gäller. Det innebär att samtliga rotarianer oberoende av intjänad aktuell poäng har samma chans. Anmälan öppnar den 3 mars kl 1800 och stänger den 10 mars kl 2400.

Hitresan från Australien
Besöket är preliminärt planerat till den 6 – 17 maj 2024, orter för återbesöket är ännu inte beslutade.