Publicerad av Birgitta Rydztröm den 23 Oct 2022
Stående ovationer blev det under den avslutande sessionen i Blekinge Convention Center under lördagseftermiddagen när Elisabeth Bava och Leif R Carlsson fick utmärkelse för sina fantastiska insatser för att utrota polion. De tillhör nu en skara av endast sju personer i hela världen! Vi kan vara stolta över vad vi tillsammans åstadkommer i vårt distrikt.

Tack också till Arch Klumph för att du grundade The Rotary Foundation och myntade: "doing good in the world". En dröm där tusentals rotarianer skulle kunna göra gott för miljontals människor. Vi är där!
Men det var fler som uppmärksammades för sina insatser av Rotary International genom vår guvernör Peter Glimvall.

Dessa tre klubbar ligger i topp när det gäller att samla in pengar till The Rotary Foundation. Från vänster Ronneby, Kristianstad-Nova och Olofström som representerades av sina presidenter.

Klubbar med stort hjärta för End Polio Now
Det här gänget har i sina klubbar skänkt minst 1500 US dollar till förmån för polioutrotningen som bland annat gör att vi kan köpa in vaccin och fortsätta kampen.
Prisutdelare Elisabeth Bava, längst till höger i bild, ansvarig i vårt distrikt för End Polio Now.
Klubbarna i bokstavsordning, Bromölla, Halmstad, Kristianstad-Nova, Växjö, Växjö S:t Sigfrid, Växjö-Tegnér, Växjö-Öjaby och Ängelholm.

Mr Polio, Leif R Carlsson, tidigare poliokoordinator i zon 17