Publicerad av Birgitta Rydztröm den 28 Mar 2021
Mars är i Rotarysammanhang månaden då blivande klubbpresidenter i vårt distrikt träffas i PETS, president elect training seminar. Och precis som förra året genomfördes årets upplaga digitalt. 71 rotarianer var under lördagen uppkopplade och bidrog med intressanta och utvecklande tankar.
Foto från Assembly tidigare i år.
Det var också Bengt Janssons första framträdande som nästkommande distriktsguvernör. Bengt presenterade bland annat världstemat för 2021-2022, Serve to change lives, som översätts till Din insats förändrar liv. Bilden på Bengt med temat i bakgrunden är från årets Assembly, världskonventet inom Rotary, där Bengt och Malin deltog, digitalt.
Bengt efterträder den 1 juli Agneta Råberg.

Bild från Pets 2021. Bilden på Elisabeth från Sveriges Radio, tagen vid annat tillfälle.

Ulf Lagerquist, Ängelholm-Bjäre uppdaterade oss om Shelterbox och Elisabeth Bava från Tingsryd gav oss senaste nytt om polio.
Dessa gemensamma föredrag varvades med 20 minuters spotföredrag som hade sitt fokus på kommunikation, medlemsutveckling,  IT, utbildning och The Rotary Foundation, TRF.