Publicerad den 02 Jun 2022
Välkommen att fira in det nya rotaryåret i örlogsstaden Karlskrona – staden i vattnet.
Som traditionen bjuder genomförs guvernörsskifte, och där vår inkommande guvernör Peter Glimvall tar emot oss.
Ceremonin äger rum på Brinova Arena, på huvudön Trossö som ligger mitt i staden, mittemellan den glittrande Borgmästarfjärden och Chapmans Plan. Lite symboliskt då Peter tillhör Karlskrona af Chapman.

Det här händer under dagen

Nuvarande guvernör Bengt Jansson, kommer att överlämna distriktets guvernörskedja till inkommande guvernören Peter Glimvall. Förutom skiftet av guvernörer presenterar vi våra distriktsfunktionärer, utbyter information och hälsningar och äter en bit god mat tillsammans i restaurangen "Trydes Mat”.

Bengt och Peter hoppas på stor uppslutning vid detta tillfälle, som bjuder oss en möjlighet att träffa rotaryvänner från distriktets alla hörn och områden -  från Falkenberg i nordväst till Karlskrona i sydost! Ett bättre sätt att fira in den svenska sommaren och starta det nya rotaryåret på, har vi svårt att föreställa oss. Årets tema Imagine Rotary kan knappast passa in bättre.

Ceremonin startar kl 12 och pågår till cirka kl 14.